Home > In- of verkoopformulieren per email versturen
Als u SnelStart Plus gebruikt, kunt u uw in- en verkoopformulieren en overzichten ook als PDF-bestand opslaan en vervolgens bij een email invoegen.
Voer uw ordergegevens in het in- of verkoopvenster in en druk de order / factuur als PDF-bestand af.
Ga naar Onderhoud, Klanten en zoek de klant op waaraan de 
 order / factuur verstuurd moet worden. 
	Klik op het woord E-mail 
 om een nieuw e-mailbericht aan te maken voor die klant.
In de kop bovenin 
 het venster staat het e-mailadres van de klant bij Aan:
	Zet bij Onderwerp: een duidelijke tekst 
 bijvoorbeeld Factuur van <uw naam>
	Kies de menu-optie Invoegen, Bestand en 
 selecteer de map waarin u het PDF-bestand hebt opgeslagen om het als bijlage 
 bij de email als bijlage te voegen.
Klik op Verzenden om de e-mail met de bijlage te versturen.
Maakt u uw e-mails met Microsoft Outlook, dan kunt u vanaf SnelStart Nota 2 op een eenvoudige wijze via SnelStart uw facturen per E-mail verzenden.
Let op! Dit werkt alleen met Microsoft Outlook als de berichtindeling op RTF-indeling of HTML staat, want bij Tekst zonder opmaak kunt u geen plaatjes opnemen. Controleer uw instelling bij Extra, Opties, E-mailindeling, Berichtindeling.
Voer de volgende stappen uit voor het maken van een e-mail met factuur voor Microsoft Outlook (berichtenindeling RTF-indeling of HTML):
Voer uw ordergegevens in het in- of verkoopvenster in en druk de order / factuur af.
Kies daarna voor 
 Overzicht, orderarchief en open de factuur 
 in het orderarchief via het factuurnummer of via de klant. 
	Kies dan voor de knop Acties, Kopiëren. 
 De factuur staat dan op het klembord van Windows.
Ga dan naar Onderhoud, Klanten en zoek de klant op waaraan de 
 factuur verstuurd moet worden. 
	Klik op het woord E-mail 
 om een nieuw e-mailbericht aan te maken voor die klant.
Klik met de rechtermuisknop 
 in het onderste gedeelte van het e-mailvenster en kies in het snelmenu 
 voor de optie Plakken. 
	de factuur wordt dan in de e-mail geplaatst.
	In de kop bovenin het venster staat het e-mailadres van de klant bij 
 Aan:
	Zet bij Onderwerp: een duidelijke tekst 
 bijvoorbeeld Factuur van <uw naam>
Klik op Verzenden om de e-mail met de factuur te versturen.
Tip! Gebruikt u in Microsoft Outlook de berichtindeling Tekst zonder opmaak of werkt u met Microsoft Outlook express, dan dient u het plaatje van de factuur eerst in Paint of MS Word te plakken en dan op te slaan. Dit bestand is dan in een e-mail in te voegen via Invoegen, Bestand.
Voer de volgende stappen uit voor het maken van een e-mail met factuur voor Microsoft Outlook express of voor Microsoft Outlook (berichtenindeling Tekst zonder opmaak):
Voer uw ordergegevens in het in- of verkoopvenster in en druk de order / factuur af.
Kies daarna voor 
 Overzicht, orderarchief en open de factuur 
 in het orderarchief via het factuurnummer of via de klant. 
	Kies dan voor de knop Acties, Kopiëren. 
 De factuur staat dan op het klembord van Windows.
Open Paint 
 (via Start, Programma's, Bureau-accessoires) 
 en kies de menu-optie Bewerken, Plakken.
	de factuur wordt dan in Paint geplaatst. 
Kies de menu-optie 
 Bestand, Opslaan;
	Selecteer een map en naam voor de factuur, bijvoorbeeld de map 'Mijn 
 afbeeldingen' en de naam 'Factuurxxx'.
Ga dan naar Onderhoud, Klanten en zoek de klant op waaraan de 
 order / factuur verstuurd moet worden. 
	Klik op het woord E-mail 
 om een nieuw e-mailbericht aan te maken voor die klant.
In de kop bovenin 
 het venster staat het e-mailadres van de klant bij Aan:
	Zet bij Onderwerp: een duidelijke tekst 
 bijvoorbeeld Factuur van <uw naam>
	Kies de menu-optie Invoegen, Bestand en 
 selecteer de map waarin u het plaatje hebt opgeslagen om het plaatje als 
 bijlage bij de email als bijlage te voegen.
Klik op Verzenden om de e-mail met de bijlage te versturen.