Home > Verkoopformulieren rechtstreeks mailen
Vanaf SnelStart Nota 2 of hoger kunt u uw 
 verkoopformulieren mailen via het e-mailaccount van uw provider. 
Let op! Mailen vanuit SnelStart met een SSL (bijv. Hotmail of Gmail) is niet mogelijk!
.png)
 
U kunt in het tabblad Algemeen 
 van de klantkaart aanvinken als de klant de factuur standaard 
 per mail krijgt. 
Vervolgens dient u daar het e-mailadres in te voeren. 
 
De knop Factuur in de knoppenbalk van het verkoopvenster heeft dan een nieuwe optie erbij:

Er zal automatisch een mailvenster worden 
 geopend met daarin het standaard mailadres van de klant.
U kunt dit mailadres dan alsnog aanpassen. 
Het aantal afdrukken zoals u deze heeft aangegeven in het kader 
 opmaak van de verkoopsjabloon 
 kunt u aanhouden: bij keuze voor e-mail worden de vervolgpagina's alsnog 
 afgedrukt. 
De factuur wordt als bijlage meegezonden. 
U kunt per sjabloon, in het kader Kader Email berichtteksten, begeleidende teksten aanmaken.
Vanaf SnelStart 
 Nota 5 heef u de mogelijkheid om via Programma, 
 Verkooporderbeheer reeksen facturen af te drukken. 
In dit geval wordt de factuur zonder tussenkomst van een mailvenster verstuurd: 
 hiervoor is het noodzakelijk dat u de gegevens van uw e-mailprogramma 
 volledig heeft ingevuld. 
Dit kunt u doen in het tabblad Orders 
 bij Extra, Instellingen.